{{ctrl.notification}}
Arend village Kohgluye Boyer Ahmad

روستای آرند ‌کهگلویه بویر احمد

روستای آرند از جذاب ترین و دیدنی ترین روستاهای استان ‌کهگلویه بویراحمد می باشد، روستای آرند در 8 کیلومتری جنوب ‌شرقی شهرستان چرام واقع شده است، روستای آرند مقصدی شگفت ‌انگیز برای علاقه مندان به روستا گردی می باشد. روستای آرند از روستاهای تاریخی که تا حد زیادی به دست فراموشی سپرده شده است، قدمت روستای آرند به دوران هخامنشیان باز می گردد، مردم این روستا بسیار مهمان نواز و خوش برخورد هستند که می توانید با آن ها ساعت ها به گفتگو بنشینید و ماجراهای شیرین و تجربیات بی ‌نظیرشان که با زبان شیرین لری داستان ها و افسانه های خود را تعریف می کنند را شنیده و از آن لذت ببرید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

 

جاذبه‌ها و دیدنی‌ های روستای آرند ‌کهگلویه بویر احمد

روستای آرند از روستاهای تاریخی در استان ‌کهگلویه بویراحمد که دارای طبیعتی بکر و زیبا می باشد، علاوه بر طبیعت بکر روستا، جاذبه های دیدنی دیگری نیز در این روستا وجود دارد، آثار تاریخی بی نظیر و مختلفی که هر کدام از آن ها جلوه و جذابیت خاصی را دارد، درباره این آثار تاریخی همچنین افسانه ها و داستان هایی وجود دارد که به زبان مردم روستا برایتان روایت می شود که اگر پای خوش صحبتی آنها بنشینید برایتان بازگو و روایت خواهند کرد.

شغل و محصولات روستای آرند ‌کهگلویه بویر احمد

روستای آرند با طبیعت بی نظیر و آب ‌وهوای دلپذیر مقصد بسیار جذابی برای گردشگران خواهد بود، مردم روستای آرند اکثر به شغل دامپروری و کشاورزی مشغول هستند و از محصولات با کیفیت و اصلی این روستا می توان به انار و انگور اشاره کرد، که پرورش انگور دیم از غل اکثریت مردم این روستا می باشد.

قلعه قدیمی روستای آرند

از آثار تاریخی در روستای آرند می توان به قلعه ی تاریخی اشاره کرد، یک قلعه قدیمی بر روی یکی از کوه‌ های بلند این روستا قرار دارد که قدمت زیادی دارد، داستان ها و روایت هایی از این قلعه وجود دارد که می توانید از زبان مردم روستا بشنوید، این قلعه ی تاریخی دارای معماری زیبا و دیدنی می باشد که نصفه ‌نیمه باقیمانده است، از آثار تاریخی در این قلعه می توان به آثار دیدنی و جذابی مانند: خانه ‌ها و آسیاب‌ های قدیمی، گورستان باستانی که قبرهایش همگی رو به بیت‌ المقدس قرار گرفته است، آثار تاریخی قلعه ی تاریخی روستای آرند از دیدنی‌های ارزشمند در این منطقه می باشد.

منطقه تاریخی روماهندون روستای آرند

روماهندون یک منطقه تاریخی در روستای آرند می باشد، این منطقه ی تاریخی در ۵ کیلومتری شرق آرند قرار گرفته و قدمت آن به هزاران سال قبل باز می گردد، داستان جالبی که از این قلعه وجود دارد این است که جنگی میان ساسانیان و رومیان در آن زمان ها در این منطقه صورت گرفته که سربازارن رومی برای در امان ماندن از ارتش ایران از موقعیت استراتژیک خود استفاده کرده و به روستای آرند پناه می برند، این تاریخ و داستان ها نشان دهنده ارزش و قدمت و موقعیت خاص جغرافیایی خاص روستای آرند می باشد که مورد توجه قرار گیرد. برای رسیدن به این قلعه همچنین جاده‌ای قدیمی میان این روستا می ‌گذرد که دارای قدمت بالایی می باشد.

ماجرای نام ‌گذاری روستای آرند کهگیلویه و بویر احمد

روستای آرند دارای ساکنین ترک و لر زبان می باشند و اکثر آنها قدیمی هستند، قدمت این روستا به دوران هخامنشیان بازمی ‌گردد که در در زمان پادشاهی کوروش کبیر این روستا ساخته شده است، درباره نامگذاری این روستا لازم است بدانید که در زمان ساسانیان فردی بنام اورنگ در این روستا زندگی می کرده است که بخاطر علاقه مردم روستا به این شاهزاده‌ اسم این روستا را به نام وی نام گذاری نمودند، که به مرور زمان نام آن به آرند تبدیل شد، عده ای از مردم روستا نام این روستا را پادشاه افسانه ‌ای داستان ‌های شاهنامه حکیم فردوسی می دانند که این نام در شاهنامه فردوسی در داستان رستم و سهراب از جانب اسفندیار، خطاب به رستم گفته می ‌شود که می توانید در بیت های زیر این نام را ببنید:

نژاد من از تخم گشتاسپ است - که گشتاسپ از تخم لهراسپست

که لهراسب بد پور اورند شاه -  که او را بدی از مهان تاج و گاه

هم اورند از گوهر کی پشین - که کردی پدر بر پشین آفرین

بهترین زمان بازدید از روستای آرند کهگیلویه و بویر احمد

برای بازدید از روستای آرند بستگی به خودتان دارد که در چه فصلی علاقه مند به سفر هستید، اگر با سردی هوا مشکلی ندارید می توانید در فصل های پاییز و زمستان به این روستا سفر نمایید، اگر به طبیعت گردی علاقه مند هستید بهترین فصل برای سفر و بازدید از روستای آرند فصل زیبای بهار است، در این فصل هوا بسیار معتدل و دلپذیر می باشد و می توانید به راحتی به گشت‌ وگذار در روستای آرند بپردازید.

اقامت در نزدیکی روستای آرند کهگیلویه و بویر احمد

اگر دوست دارید شبی را در روستای آرند اقامت داشته باشید می توانید در طبیعت اطراف روستای آرند کمپ بزنید و از طبیعت بی نظیر اطراف این روستا استفاده نمایید و یا از هتل‌ ها و یا اقامتگاه‌ های بوم ‌گردی شهرهای مختلف که در نزدیکی روستای آرند قرار دارد استفاده نمایید که انتخاب هتل و یا اقامتگاه‌ های بوم ‌گردی بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد. با تهیه بلیط هواپیما تهران شهر کرد در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

مسیر دسترسی به روستای آرند کهگیلویه و بویر احمد

برای دسترسی به روستای آرند باید از طریق یک جاده کوهستانی به در استان کهگیلویه و بویراحمد عبور کرده تا به این روستای زیبا و سرسبز تاریخی برسید.

 

date_range پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 73 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0