{{ctrl.notification}}
Lorestan white water waterfall

آبشار آب سفید لرستان

لرستان از استان ‌های غربی کشور که دارای جاذبه‌ های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بسیار زیادی می باشد، استان لرستان دارای آب ‌وهوا، مدیترانه ‌ای و چهار فصلی می باشد، این استان دارای قدمت چهل هزارساله می باشد و که توسط باستان ‌شناسان از قدیمی ‌ترین سکونت ‌گاه‌های انسان شناخته شده است، طبق کاوش های به عمل آمده در این استان و کشف سنگ نوشته ‌ها و حکاکی ‌ها و سفالینه‌ های متعدد مشخص شده این منطقه محل زندگی و سکونت اقوامی مانند کاسی‌ ها، لولوبیان و عیلامی‌ ها بوده است، لرستان سالانه میزبان گردشگران زیادی از سرتا سر ایران و خارج از کشور می باشد، لرستان به سرزمین آبشار های معروف است که در این استان بیش از صد آبشار وجود دارد که در ادامه آس چارتر به معرفی آبشار آب سفید خواهد پرداخت با ما همرا باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی آبشار آب سفید لرستان

آبشار آب سفید در جنوب شرقی لرستان، در دامنه‌ کوه‌های زاگرس در ۵۰ کیلومتری الیگودرز، جاده امامزاده مومد حسن در کنار کوه قالی ‌کوه قرار دارد. آبشار آب سفید از دل یک کوه سنگی سرازیر می ‌شود و در پایین کوه به رود رودبار لرستان و در انتها به دز می ‌ریزد، آبشار آب سفید از زیباترین آبشار های لرستان که لقب عروس آبشارهای ایران را به خود گرفته است، آبشار آب سفید دارای سالم ‌ترین آب می باشد و از بهترین آب‌ های معدنی لرستان به حساب می آید، آبشار آب سفید ۷۰ متر ارتفاع و حدود ۸ متر عرض تاج آن می باشد، این آبشار دارای قدمت تاریخی طولانی می باشد و بر اثر فعالیت‌ های زمین‌ شناختی و فرسایش آبی در چندین هزار سال پیش به وجود آمده است. آبشار آب سفید از بلند ترین آبشارهای ایران که در فهرست میراث ملی طبیعی ایران به ثبت رسیده است.

نام آبشار آب سفید لرستان

آبشار آب سفید از داخل یک کوه سنگی سرازیر می شود و با برخورد به سنگ ‌ها و صخره‌ ها از بالا به پایین می ‌ریزد و با برخورد به صخره‌ ها حباب ‌های سفیدی تشکیل می دهد که این حباب ها از ترکیب قطرات آب و هوا به وجود می آید که همین حباب‌های سفید سفید دیده ‌شدن آبشار می باشد، که گویی تور سفیدی بر سر کوه کشیده شده است و به همین دلیل به این نام معروف شده است، از دیگر نام های این آبشار می توان به آب سفید، او اسبید، آبشار سفید، آبشار سفید آب نیز اشاره کرد.

بهترین مسیر دسترسی به آبشار آب سفید لرستان

آبشار آب سفید در ۵۰ کیلومتری الیگودرز، جاده امامزاده مومد حسن قرار گرفته است، برای دسترسی به آبشار آب سفید باید ابتدا به الیگودرز رفته و از آنجا به سمت جاده امامزاده  مومد حسن به‌ سمت آبشار حرکت کنید، در این جاده شما بعد از طی 75 کیلومتر به یک دو راهی خواهید رسید و راه سمت راست برانید و بعد از طی 2 ساعت  رانندگی در یک مسیر کوهستانی به یک مسیر سنگ ‌فرش ‌شده خواهید رسید که حدود 15 دقیقه پیاده‌ روی به آبشار خواهید رسید.

بهترین زمان بازدید از آبشار آب سفید لرستان

برای بازدید از آبشار آب سفید می توانید در هر فصلی که دوست دارید به سفر بروید، اکا اگر شرایط آب و هوایی برای شما مهم است، می توانید در بهترین فصل و زمان برای رفتن به آبشار آب سفید فصل ‌های بهار و تابستان است که این فصول آب ‌وهوای خنک و دل ‌نشینی را تجربه خواهید کرد.

پوشش گیاهی آبشار آب سفید لرستان

در اطراف آبشار آب سفید پوشش گیاهی متنوعی می باشد، در این منطقه ‌ای ییلاقی درختان زیادی وجود دارد، درختانی نظیر درختان بلوط و گردو و همچنین پوشش گیاهی دیگری همچون سرو کوهی، ارس، زالزالک، انجیر وحشی، نسترن وحشی، لاله ‌های واژگون و تمشک در این منطقه می روید، که اطراف آبشار را بسیار دیدنی و جذاب کرده است.

 

پوشش جانوری آبشار آب سفید لرستان

از جانورانی که در این منطقه زندگی می کنند می توان به پلنگ، خرس، کفتار، گرگ، شاهین، کبوتر چاهی، سهره، قمری، چکاوک، شاه‌ بوف و کبک اشاره کرد.

جاهای دیدنی اطراف آبشار آب سفید لرستان

آبشار آب سفید از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در استان لرستان که در اطراف این آبشار زیبا و دیدنی جاذبه های گردشگری دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به معرفی چند مورد از آنها خواهیم کرد. 

امامزاده مومد حسن

از مکان های زیارتی در نزدیکی آبشار آب سفید که در ابتدای مسیر به سمت آبشار خواهیم دید زیارتگاه و مقبره محمد‌ بن‌ حسن می باشد، این امام زاده برای مردم محلی آن منطقه از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. امامزاده مومد حسن در سال دوم هجری به ایران آمد و به ‌دست سربازانی که در تعقیب او بودند در سن ۵۶سالگی به شهادت رسیدند.

سد خان

از دیگر جاذبه های دیدنی در اطراف آبشار آب سفید وجود سدی بنام خان می باشد، این سد در ۲۵ کیلومتری الیگودرز قرار دارد، که برای دسترسی به آن باید از همان جاده الیگودرز به ‌سمت آبشار استفاده نمایید و بعد از گذر از روستای برم به سمت چپ جاده رفته و به روستای شاپورآباد بروید سد خان در این روستا واقع شده است،

آبشار چکان

آبشار زیبا و جذاب دیگری بنام آبشار چکان در نزدیکی آبشار آب سفید قرار دارد که از جاذبه های گردشگری و طبیعی این منطقه محسوب می شود، برای دسترسی به آبشار چکان باید در جاده الیگودرز به شول ‌آباد حرکت کرده و بعد از طی 8 کیلومتر در نزدیکی روستاهای حسین ‌آباد و دهقادی توقف نمایید این آبشار در این منطقه قرار دارد.

امکانات تفریحی آبشار آب سفید لرستان

آبشار آب سفید لرستان از جاذبه گردشگری بسیار مهم در لرستان که دارای امکانات تفریحی نظیر اسکی،، باغ‌ وحش، پارک بازی کودکان، دوچرخه‌ سواری، ماهیگیری، تیراندازی و تله‌ کابین‌ سواری و همچنین کمپینگ در اطراف آبشار آب سفید که بسیار شگفت‌ انگیز است و عکاسی از تمام جاهای دیدنی و مناظرمنحصربه ‌فرد و طبیعت اطراف آبشار، کوهنوردی و طبیعت ‌گردی، اسب ‌سواری می باشد.

امکانات رفاهی آبشار آب سفید لرستان

آبشار آب سفید لرستان بخاطر داشتن گردشگران بسیار زیاد دارای تنوعی امکانات می باشد که از این امکانات می توان به غرفه ‌های مواد غذایی، سیاه‌ چادر و نمایشگاه فروش محصولات و فرهنگ مردم بختیاری و عشایر منطقه، ۲ نمازخانه، ۱۵۰ سکوی استراحت، آلاچیق، سکوی ماهیگیری، درمانگاه، پاسگاه پلیس، سوئیت‌های اقامتی، سالن همایش، کافی‌شاپ و رستوران سنتی، امکانات دیگر اشاره کرد.

اقامت در آبشار آب سفید لرستان

برای اقامت در اطراف آبشار آب سفید همانطور کهدر بالا گفته شد می توانید در سکوهایی که مخصوص چادر هستند کمپ کنید و با از هتل ‌ها و اقامتگاه ‌های بوم‌ گردی مختلف در شهر الیگودرز استفاده نمایید. با تهیه بلیط هواپیما تهران خرم آباد در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس آبشار آب سفید: لرستان، شهر الیگودرز، ۵۰ کیلومتری الیگودرز، جاده امامزاده مومد حسن

date_range چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 51 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0