{{ctrl.notification}}
Lake Neor Ardabil

دریاچه نئور اردبیل

اردبیل از شهرهای دیدنی کشورمان که در میان کوه‌ های سبلان و باغرو قرار دارد، اردبیل از جاهای دیدنی با طبیعت بکر و‌ تاریخی غنی که در گذشته در جاده ابریشم قرار داشته و این همین امر باعث رشد رونق اقتصادی این شهر از قدیم تا کنون بوده است، شهر اردبیل در شمال غربی ایران و در میان دشتی به نام اردبیل در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. این شهر درگذشته به نام های دارالارشاد، دارالملک، دارالعرفان، دارالامان و شهر مقدس نیز معروف بوده است. آس چارتر در این مقاله قصد دارد به معرفی دریاچه نئور در اردبیل بپردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی دریاچه نئور اردبیل

دریاچه نئور از جاذبه های دیدنی و گردشگری که در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر اردبیل در مسیر جاده اردبیل به خلخال قرار گرفته است، دریاچه نئور وسعتی حدود ۲۰۰ هکتار و عمقی بین ۵ تا ۱۴ متر دارد که در بعضی بخش های آن متغیر است. دریاچه نئور با آبی شیرین و گوارا و در میان کوه‌های سربه‌ فلک ‌کشیده تالش همچون الماسی می درخشد، دریاچه نئور دارای  چشم ‌اندازهای بی ‌نظیر، آب‌ وهوایی خنک و دلپذیر و منحصربه‌ فرد که در بین مرز استان‎‌‌های اردبیل و گیلان قرار گرفته و طبیعت ‌گردان و مسافران زیادی را به سوی خود کشانده است، دریاچه نئور زیستگاه انواع ماهیان مانند قزل ‌آلا می باشد، این دریاچه برخلاف دریاچه های دیگر از آب شیرینی برخوردار است و به عنوان بزرگ ‌ترین دریاچه آب شیرین طبیعی در ایران شناخته شده است. در اطراف دریاچه نئور پوشش گیاهی و گونه ‌های جانوری متنوعی وجود دارد که به همین دلیل این منطقه تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و به یک منطقه ‌ی حفاظت ‌شده تبدیل شده است.

مسیر دسترسی به دریاچه نئور اردبیل

دریاچه نئور اردبیل از جاذبه های گردشگری اردبیل که دارای طبیعتی بکر و دیدنی می باشد، برای بازدید از دریاچه نئور باید ابتدا از شهر اردبیل به سمت خلخال حرکت کرده و با طی مسافتی حدود ۴۰ کیلومتر به روستاب بودالالو می رسید، که در این مسیر باید به جاده فرعی بپیچید، و از روستای عباس آباد عبور کرده و در نهایت به دریاچه خواهید رسید. از بهترین و جذاب ترین مسیرها برای رسیدن به دریاچه مسیر جاده اسالم به خلخال می باشد که می توانید با طی مسیر پر از پیچ ‌وخم و عبور از جنگل ‌های لیسار و ییلاق سوباتان به دریاچه نئور برسید، این جاده از زیباترین جاده های ایران است که عبور از آن شما را به وجد خواهد آورد که این جاده را می توانید از سمت گیلان به دریاچه استفاده کنید، دریاچه نئور در فاصله ۴۸ کیلومتری اردبیل قرار دارد که حدود 1 ساعت زمان برای طی مسیر لازم است.

بهترین زمان بازدید از دریاچه نئور اردبیل

شهر اردبیل دارای زمستان ها سرد و تابستان ها معتدل می باشد، شما در هر فصلی که بخواهید می توانید به این شهر سفر کنید و از زیباهای این منطقه دیدن نمایید، اما بهترین فصل برای بازدید و سفر به اردبیل فصل بهار می باشد، در این فصل دشت ‌های اطراف دریاچه از گل‌ های وحشی پوشیده می شود و با آب شدن برف های کوهستان های اطراف سطح آب دریاچه به بالاترین حد خود می رسد و جذابیت و زیبای این دریاچه و اطراف آن چندین برابر می شود.

پوشش گیاهی دریاچه نئور اردبیل

دریاچه نئور در منطقه‌ ای کوهستانی و جنگلی قرار دارد و از جاذبه های گردشگری که دارای دیدنی های بسیار زیاد و شگفت انگیزی می باشد، در این منطقه حدود ۷۰ گونه گیاه دارویی و معطر وجود دارد، از این گونه های گیاهی می توان به شبدر، بابونه، آلاله، کنگر و خاکشیر اشاره کرد.

پوشش جانوری دریاچه نئور اردبیل

در اطراف دریاچه نئور اردبیل علاوه بر پوشش گیاهی، پوشش جانوری متنوعی نیز می باشد، از این حیوانات می توان به خرس قهوه‌ ای، گرگ، روباه، گراز وحشی، شغال، خرگوش و موش اشاره کرد، و از جانوران آبزی که در دریاچه زندگی می کنند می توان به ماهی قزل ‌آلا، کپور، زرده، قورباغه، لاک ‌پشت و زالو اشاره کرد. با تهیه بلیط هواپیما تهران اردبیل در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

امکانات تفریحی دریاچه نئور اردبیل

دریاچه نئور از جاذبه های گردشگری اردبیل که گردشگران زیادی سالانه از آن بازدید می کنند، از این رو امکانات تفریحی زیادی برای گردشگران در نظر گرفته شده که از این تفریحات می توان به  کمپینگ در کنار دریاچه نئور، عکاسی از مناظر جذاب دریاچه و اطراف آن، طبیعت ‌گردی در دشت ‌های سرسبز اطراف دریاچه، قایق سواری در دریاچه، کوهنوردی، پیاده روی،  اسب ‌سواری در اطراف دریاچه، ماهیگیری در فصل تابستان، اسکی روی یخ در فصل زمستان، دوچرخه ‌سواری می باشد.

امکانات رفاهی دریاچه نئور اردبیل

دریاچه نئور دارای امکانات رفاهی محدودی می باشد، اگر می خواهید مدت طولانیبا شبی اقامت داشته باشید در اطراف دریاچه لازم است با خود لوازم و وسایلی که مورد نیاز تان است را با خود به همراه داشته باشید، از امکانات رفاهی این دریاچه می توان به چند سکو برای برپایی چادر، سرویس بهداشتی و مغازه ‌ای کوچک برای خرید تنقلات اشاره کرد.

 

اقامت در دریاچه نئور اردبیل

برای اقامت در اطراف دریاچه نئور اردبیل سکوهایی وجود دارد که می توانید بر روی آن ها چادر بزنید و از آرامش و سکوت شب های دریاچه لذت ببرید، اگر می خواهید شب را در کنار دریاچه چادر بزنید حتما با خود وسایل ضروری مانند چادر، کیسه خواب، مواد غذایی، وسایل گرمایشی و… به همراه داشته باشید. همچنین گزینه های دیگری برای اقامت در این منطقه وجود دارد که آن بستگی به بودجه شما دارد، شما می توانید برای اقامت از اقامتگاه های بومگردی در شهرها و روستاهای اطراف اردبیل، خلخال یا سوباتان استفاده نمایید. از بهترین اقامتگاه های بومگردی می توان به اقامتگاه بومگردی میرفضلی اشاره کرد که در سوباتان قرار دارد و دارای امکانات رفاهی بی نظیری همچون امکانات بهداشتی، پارکینگ، آشپزخانه، سرو غذای محلی، راهنمای محلی و… دارد و دارای ۱۲ واحد مجزا با ظرفیت حدود ۸۰ گردشگر می باشد.

date_range چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 154 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0