{{ctrl.notification}}
Visadar waterfall Gilan

آبشار ویسادار گیلان

گیلان از استان های سرسبز شمالی کشور می باشد، این استان با داشتن شهرهای سرسبز و زیبا که سالانه گردشگران زیادی رابه سوی خود می کشاند، از جذاب ترین دیدنی هایی که در این استان بسیار وجود دارد، آبشارهای طبیعی منحصربفرد می باشد که در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی آبشار ویسادار در استان گیلان بپردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی آبشار ویسادار گیلان

آبشار ویسادار در استان گیلان، ۱۶ کیلومتری پره سر دهستان ارده در روستای اوویار رضوانشهر واقع شده است. آبشار ویسادار سومین آبشار مرتفع گیلان  بشمار می رود که دارای ۱۵ متر ارتفاع می باشد، آبشار ویسادار از جاهای دیدنی گیلان که حالت پلکانی دارد و دارای منظره زیبا و شگفت انگیز در نزدیکی کوه‌های تالش و در دل جنگل‌های رضوانشهر خود نمایی می کند.

نام آبشار ویسادار گیلان

ویسادار  به معنی سایه درخت بید می باشد که در زبان و گویش محلی تالشی ویسادار گفته می شود، به این دلیل این نام رابر روی این آبشار گذاشته اند که اطراف آبشار از درختان بید پوشیده شده است.

پوشش گیاهی آبشار ویسادار گیلان

آبشار ویسادار از جاذبه ها دیدنی در استان گیلان که این آبشار در دل جنگل قرار گرفته است، در اطراف این آبشار زیبا و بکر گیاهان و درختان متنوعی قرار دارد، که می توان به گیاهان و درختانی نظیر درختان ممرز، افرا، گردو، راش، توسکا، اوجا و نمدار اشاره کرد ولی بیشترین درختان این جنگل را درختان بید تشکیل داده اند.

پوشش جانوری آبشار ویسادار گیلان

آبشار ویسادار گیلان علاوه بر داشتن پوشش گیاهی متنوع دارای پوشش جانوری متنوعی نیز می باشد، در اطراف آبشار ویسادار جانورانی نظیر خرگوش، سنجاب، مرغابی‌های وحشی و پرندگان دیگری مثل غاز، کبک، قرقاول، روباه، گراز، شغال، سمور و خرس زندگی می کنند.

جاهای دیدنی اطراف آبشار ویسادار گیلان

آبشار ویسادار از جاهای دیدنی گیلان که گردشگران زیادی را دارد، در اطراف این آبشار اهای دیدنی دیگری نظیر:

آبشار لاتون که درفاصله  ۱۰۰ کیلومتری آبشار ویسادار قرار دارد، آبشار لاتون از بلندترین آبشارهای ایران و سی امین آبشار مرتفع جهان که در جنگلی سرسبز و  کنار کوه اسپیناس قرار دارد. آبشار لاتون ۱۰۵ متر ارتفاع و ۵ متر عرض دارد، این آبشار از کوه اسپیناس سرچشمه می گیرد و به رودخانه لوندویل و دریاچه خزر می ‌ریزد.

جنگل گیسوم از معروف ترین و محبوب ترین جنگل های شمال کشور که حدود ۸۰ هکتار مساحت دارد، جنگل گیسوم دارای تنوع گیاهی و جانوری فوق ‌العاده‌ و منحصربفردی می باشد، جنگل گیسوم در فاصله ۱۸ کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار دارد، این جنگل زیبا دارای امکانات رفاهی و تفریحی برای گردشگران می باشد.

گردنه حیران از دیدنی تر جاده های کشور می باشد که در روستای حیران آستارا قرار دارد. گردنه حیران از شگفت انگیز ترین و منحصربفرد ترین جاده هایی می باشد که دارای طبیعتی بکر و جذابی می باشد گویی در تابلوی نقاشی قرار دارید.

امکانات تفریحی آبشار ویسادار گیلان

در اطراف آبشار ویسادار شما می توانید به تفریحات مختلف و دلپذیری بپردازید، از این تفریحات لذت بخش می توان به کمپینگ در دل طبیعت، رفتن به کنار آبشار در میان طبیعت فوق ‌العاده و گوش دادن به صدای آبشار و پرندگان، شنا و آب ‌بازی در حوضچه ی پایین آبشار، عکاسی از طبیعت بی نظیر، جنگل ‌نوردی اشاره کرد. با تهیه بلیط هواپیما تهران رشت در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

امکانات رفاهی آبشار ویسادار گیلان

آبشار ویسادار گیلان از جاذبه های گردشگری که مسافران و گردشگران زیادی سالانهاز آن بازدید می نمایند به همین دلیل در اطراف آبشار ویسادار امکاناتی نظیر تجهیزات بازی کودکان، فروشگاه و قهوه‌ خانه، سرویس بهداشتی، غرفه های خوراکی، مجل نصب چادر و کلبه های چوبی برای اقامت در نظر گرفته شده است.

اقامت در اطراف آبشار ویسادار گیلان

اگر دوستدارید شبی را در نزدیکی آبشار ویسادار اقامت داشته باشید، می توانید از اقامتگاه‌ های بومگردی در شهرهای رشت،‌ صومعه ‌سرا، تالش و رضوان ‌شهر استفاده نمایید، در اقامتگاه ‌های بومگردی در اطراف آبشار شما می توانید، علاوه بر اقامتی راحت از غذاهای مخصوص گیلانی نیز سرو نمایید و لذت ببرید و همچنین در این اقامتگاه ها محصولات محلی، سوغات گیلان را نیز تهیه نمایید. همچنین می توانید از هتل های این شهرهای اطراف نیز استفاده نمایید زیرا این هتل ها امکانات و قیمت متنوعی دارد. اگر علاقه مند هستید در نزدیکی آبشار کمپ بزنید با داشتن تجهیزات و امکانات مناسب کمپ بزنید و کمپینگ از گزینه‌ های خوب و مناسبی می باشد، اگر هم وسایل و تجهیزات برای کمپینگ ندارید، می توانید از کلبه ‌های چوبی اطراف آبشار ویسادار استفاده نمایید. کلبه ‌های چوبی آبشار ویسادار دارای امکانات اولیه مناسب و قیمت مناسبی برای اجاره می باشد.

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار گیلان

برای دسترسی به آبشار ویسادار باید ابتدا به رضوانشهر، ۱۶ کیلومتری پره سر بروید و از آنجا به روستای اوویار و در نهایت به جاده ویسادار خود را برسانید، اگر نتوانستید مسیر آبشار را پیدا کنید می توانید از مردم محلی آدرس بپرسید و یا از تابلوهای راهنما استفاده نمایید، اگر از سمت تهران به می خواهید به سمت آبشار بروید باید از مسیر آزاد راه کرج قزوین و بعد قزوین به رشت حرکت کنید و با طی مسافتی حدود ۴۱۲ کیلومتر که 4 ساعت زمان می برد خود را به آبشار ویسادار برسانید. اگر رشت هستید می توانید از جاده رشت به آستارا به سمت صومعه سرا رفته و در مسیر جاده اصلی به خیابان طالقانی خود را رسانده و از آنجا با طی مسافتی حدود 15 کیلومتر به ویسادر خواهید رسید. از رشت تا آبشار ویسادار حدودا 88 کیلومتر مسافت می باشد و از پارک جنگلی و ساحل گیسوم تا آبشار ویسادار تقریبا ۱۵ کیلومتر فاصله است.

بهترین زمان بازدید از آبشار ویسادار گیلان

برای بازدید از آبشار ویسادار می توانید در هر فصلی به بازدید از آن بپردازید که آن هم بستگی به خودتان دارد، گیلان دارای آب ‌وهوای معتدلی می باشد و بخاطر وجود دریا این شهر دارای رطوبت بسیار بالایی می باشد، خصوصا در تابستان ها گرما و رطوبت و شرجی بودن هوا ممکن است اذیت شوید، بنابراین بهترین فصل برای بازدید از آبشار ویسادار گیلان، بهار و اوایل پاییز می باشد.

 

date_range سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 58 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0